Δεν σε έχω φίλο…

Το Ε2 τμήμα του σχολείου μας ανέλαβε ένα πρόγραμμα σχετικά με τον σχολικό εκφοβισμό που σκοπό είχε να επιλυθούν τυχόν προβλήματα που υπάρχουν στις σχέσεις των παιδιών μεταξύ τους, αλλά και να ευαισθητοποιήσει τόσο τα ίδια τα παιδιά της τάξης όσο και τους υπόλοιπους μαθητές του σχολείου γύρω από αυτό το φαινόμενο.

Η κ. Μαρία Δρομπίλα η δασκάλα του Ε2, έδωσε στην ιστοσελίδα μας το παρακάτω κείμενο όπου μας εξηγεί πώς δούλεψαν το πρόγραμμα μέσα στην τάξη:

«Τον Δεκέμβριο ξεκινήσαμε να ασχολούμαστε με αυτό το θέμα. Μέσα από διάφορες δράσεις τα παιδιά προσπάθησαν να μπούνε στη θέση όλων όσων παίρνουν μέρος σε ένα περιστατικό βίας, είτε είναι τα παιδιά που δέχονται τη βία, είτε την προκαλούν, είτε είναι απλοί παρατηρητές. Πιο συγκεκριμένα, είδαμε μέσα στην τάξη διάφορα εκπαιδευτικά βίντεο και διαβάσαμε βιβλία σχετικά με την ενδοσχολική βία προκειμένου να ενημερωθούνε καλύτερα, ώστε να μην κάνουνε τα ίδια λάθη. Όλα αυτά τα βοήθησαν να καταλάβουν πώς νιώθει η κάθε πλευρά σε ένα περιστατικό βίας, αλλά το σημαντικότερο που κέρδισαν είναι να ξέρουν πώς να αντιδράσουν, αν βρεθούν ποτέ στην ίδια θέση με τα παιδιά που έχουν υποστεί βία.

Μια άλλη δραστηριότητα με την οποία ασχοληθήκαμε αφορούσε λέξεις που τα έχουν πληγώσει. Με αφορμή αυτή τη δραστηριότητα κατασκευάσαμε με τη βοήθεια της δασκάλας των εικαστικών κ. Σοφία Μπακιρτζή, ένα ταμπλό ? στόχο, με «βέλη» τις λέξεις που μας έχουν στενοχωρήσει που τοποθετήθηκε στον πίνακα ανακοινώσεων του σχολείου μας. Το σημαντικότερο είναι ότι μέσα από αυτή τη δράση τα παιδιά μοιράστηκαν λέξεις που τα έχουν πειράξει λίγο ή πολύ, και ήρθανε πιο κοντά με τους συμμαθητές μας. Επιπλέον, στο μάθημα των εικαστικών, φωτογραφήθηκαν εκφράζοντας τα συναισθήματα που μπορεί να νιώθει ένα παιδί που πέφτει θύμα βίας.

Στη συνέχεια, σε συνεργασία με τη δασκάλα της Τάξης Υποδοχής κ. Μαρία Ζαχούλη επεξεργαστήκαμε ένα ποίημα-τραγούδι σχετικό με τη βία. Αρχικά, ακούσαμε το τραγούδι «Διαφορετικοί» που ερμηνεύουν ο Αλκίνοος Ιωαννίδης με το συγκρότημα Αερικά και το Βασίλη Λέκκα και συζητήσαμε για το περιεχόμενό του. Έπειτα, χωριστήκαμε σε τρεις ομάδες και η καθεμία ανέλαβε να επεξεργαστεί από ένα είδος βίας δηλαδή σωματική, λεκτική και ψυχολογική. Στη συνέχεια, διασκευάσαμε τους στίχους του τραγουδιού και το δραματοποιήσαμε».

Στις 6 Μαρτίου που έχει οριστεί ως παγκόσμια μέρα κατά του σχολικού εκφοβισμού τα παιδιά παρουσίασαν ένα δείγμα της δραματοποίησης του τραγουδιού «Διαφορετικοί». Παρακάτω σας παραθέτουμε φωτογραφικό υλικό από τις δράσεις των παιδιών.